Monday, June 8, 2009

SEGANE LUGU

„Teil on õigus vaikida,“ ütles tegelane, kes pigem meenutas pätti, kui seaduslikust valvavat ametnikku.
„Ja-jaa, ning teil on õigus nii-palju möliseda kui heaks arvate. Mina olen nimelt kannatanu ja kurjategijal lasite te rahulikult minema kõndida. Te ei teinud ju isegi ta isikut kindlaks. Ma arvan, et teil tuleb jamasid ning ärge tulge mind hirmutama nende kahe ööpäevaga, mis te võite mind kinni pidada ilma süüdistust esitamata – ma vilistan sellele, aga teie sööte veel sitta,“ ütles tegelane, kes oli viisakalt riides, kuid ilmselgelt endast väljas.
„Ma ei pidanudki ta isikut tuvastama, sest ma tunnen teda väga hästi – ta on mu naaber nimelt,“ ütles erariides võmm, sest see ta nimelt oli.
„No, selge – onupoja poliitika ka veel otsa,“ ütles väidetav kannatanu, kes oli pandud käeraudadesse. „Miks te ei otsinud teda läbi? Ei tahtnud, sest oleksite leidud tema juurest mu paberitasku koos raha ja dokumentidega,“ jätkas käeraudades tegelane.
„Kui olete kannatanu, siis kirjutage avaldus, aga mitte ärge osutage vastupanu politseiametnikule,“ ütles võmm noomivalt.
„Sa, igavene tegelane, näitasid tunnistust peale seda, kui olid mind rünnanud, kas ma olen mingi kuradi selgeltnägija või mis?“
„Volli ütles – see on naabri nimi – et sa ründasid teda ja võtsid talt rahakoti. Ta lubas tulla jaoskonda ja avalduse kirjutada. Teeme selle asja kohe selgeks. Ma otsin su läbi,“ ütles võmm ja asus käeraudades tegelast läbiotsima. Ta ei leidnud midagi peale paki sigarettide ja tulemasina.
„Noh, Sherlock, kuidas on lood? Lasid ta minema, koos tõendusmaterjaliga, mille ta rahulikult saab nüüd kõrvaldada. Ai, mees, see jama jätab su pagunitest ilma,“ õelutses kannatanu.
Politseinik hakkas kõhklema, sest ta polnud Vollit tõesti läbiotsinud, vaid oli ta juttu uskunud, kui nii, siis tuleb palju jama – arutles ta oma mõtetes. Ta võttis kannatnu kätelt käerauad ja pomises: „Vabanda, vist usaldasin pimesi naabrit,“ ütles ta.
„Mees, mul oli seal kuskil kaks tonni sula ja autojuhiload, nende uuesti muretsemine läheb ka midagi maksma. Pangakaart – olgu, selle saab sulgeda. Teeme nii, viis tonni laod kohe peo peale, otseste kulude katteks ja pärast nädala jooksul veel viis tonni kaudsete kulude katteks ja valurahaks. Usu mind, see on inimlik summa,“ ütles kannatanu, kes veel paar minutit tagasi oli kinnipeetu.
„Mul pole seda raha kaasas,“ ütles politseinik hädiselt.
„Pangakaart ju on?“ küsis väidetav kannatanu.
„On. Lähme, lolluste eest tuleb maksta,“ ja nad suundusid lähima SEB´i rahaautomaadi juurde. Politseinik võttis välja viis tuhat krooni ning lubas ülejäänud raha nädala jooksul ta arvele kanda, mille väidetav kannatanu oli talle andnud.
„Hea küll, ma ei pea sinule viha, tegijatel ikka juhtub,“ ning väidetav kannatanu lahkus.
Paar tänavat eemal astus ta juurde Volli.
„Näh, võta oma tühi rahakott tagasi ja mobla samuti. Palju said?“ küsis ta asjalikult.
„Viis tonni. Samapalju lubas ühe mu tankisti arvele kanda. Sa ole nüüd temaga ettevaatlik,“ hoiatas tüüp, kes oli käeraudades olnud.
„Küll ma midagi välja mõtlen, aga nüüd lähme pead parandama,“ ütles Volli ja nad suundusid lähima baari poole.

1 comment: